18.10.13

Finally friday

Finally friday, er det ikke det man siger? ;-) Nu er det i hvert fald fredag, og gud hvor er det skønt. I dag har jeg haft "fri", fri fra alt stress og jag. Faktisk, har jeg tilbragt den med det to bedste piger i verden, min mor og søster. Vi startede dagen ud med lækker morgenmad: scrample eggs til mig, juhmi. Da vi havde spist gik vi igang med at lave græskar. Jeg overlod jobbet med at skære i græskarret til min søster, og så overtog jeg ellers køkkenet. For der er jo det med græskar, at der er en maaaasse kerner som man bare kyler ud. MEN, man kan faktisk lave en VIRKELIG lækker snack ud af dem! Hvis du vil se høre hvordan man gør, så læs med i slutningen af indlægget ;-) Nå, men da vi var færdige med det, snuppede vi løbeskoene og drog ud på en lille løbetur alle sammen. Det var rentfaktisk super hyggeligt, og vi havde dejligt vejr til turen. Jeg synes godt, at jeg kunne bruge lidt mere motion, så jeg tog lige et par videoer med Casey Ho fra Blogilates, tjek hendes videoer her. Min søster og mor havde i mellem tiden lavet en lækker grov sandwich til os hver, som vi kunne sidde og hygge med mens vi fik snakket. Ellers har dagen fortsat været stille og rolig; Jeg fik lavet de sidste lektier til på mandag, nydt solen udenfor (hele familien, hehe) og set Familien fra Bryggen på Tv3 play med min mor. Nu sidder jeg så her, og blogger, hehe. Alt i alt, super skøn dag. Ser frem til mexicanske pandekager og hygge på sofaen senere ;-) I morgen står den på fødselsdag med nogle af mine bedste veninder, åeh det bliver så hyggeligt!

Nå men lad os lige få set på det lækre græskarkerner!
- Det første du skal gøre er at skylle alt det ulækre orange græskarsnask fra kernerne. Vi skal have kernerne på panden, så derfor skal de selvfølgelig være tørre først. Du kan enten, som jeg, tørre dem med papir og viskestykke og efterfølgende lade dem tørre helt ved lav temperatur på panden, eller du kan vente en dag. Og ja, lets realize it, hvem gider vente en dag? ;-)
- Hvis du ikke allerede har kernerne på panden, så gør du det, og skruer herefter op for plusset. Nu skal du bare holde lidt øje med dem og vende dem rundt på panden indtil de har fået kulør


- Det næste step er at krydre dem. Du kan krydre dem med det du har lyst til. Jeg tog dog det traditionelle salt og så noget allround krydderi som er noget alla paprika. For at krydderierne kan hænge fast bliver vi nødt til at tilsætte lidt fedtstof - Her er brugte jeg olivenolie. Nu kan du drysse godt med salt og krydderi på!

- Nu er de næsten til at tage af. Du skal bare lige stege fedtstoffet og krydderierne "på", og så kan du tage dem af! For at de ikke bliver for fedtede, kan du putte dem mellem to stykker køkkenrulle og duppe dem lidt af - og selvfølgelig afkøle. Herefter er de klar til at spise, velbekomme! 


Kernerne er super super lækre, smager næsten som popcorn, synes jeg hehe. De er bare en del sundere end alle mulige slags chips! Hvis man skal være "healthy-healthy" kan man jo også bare riste dem uden fedtstof og salt, meeeen de smager nu bedst med ;-) De kan spises på alle mulige måder! Som snack, i salater og lign. De er lækre!

5 kommentarer:

  1. Super god måde at bruge resterne fra græskarmanden!<3

    Kig gerne forbi:)<3
    http://winslow.bloggersdelight.dk/?p=234

    SvarSlet
  2. Ej hvor lækkert!

    Kig forbi,
    http://astasand.blogspot.dk

    SvarSlet
  3. Må ærligt indrømme, at jeg ikke kan fordrage græsker kerner, men de ser ellers gode ud!

    cirkee.blogspot.dk

    SvarSlet
  4. Tak for kommentarerne piger ;-)
    De er vildt lækre!

    SvarSlet
  5. Hold op hvor ser de lækre ud, har jeg vidst aldrig smagt! :-)

    Tjek min blog ud her
    http://kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk/

    SvarSlet