10.12.14

Hjemmelavet müesli



Ingredienser:
Rugbrød, gerne tørt
Havregryn
Nødder eller kerne (alle slags kan bruges - jeg brugte mandler og valnødder)
Kokos
Akaciehonning
Olie, til stegning

For en måneds tid siden gik der krea over den i mit køkken. Jeg besluttede mig for, at udnytte alt det halv-kedelige rugbrød, som vi havde liggende. Jeg skar det ud i tern og smækkede det efterfølgende på panden med lidt olie. Herefter puttede jeg akaciehonning over det, og lod det stege. Da brødternene var sprøde, tilføjede jeg hakkede nødder, havregryn og kokos. Her skulle nødderne og kokossen bare brunes - og passe på at det ikke blev sort. Det var alle ingredienser og vejledning. Jeg puttede det dog i ovnen med varmluft for at gøre det lidt mere sprødt og knasende, men det skal man selv vurdere. Müeslien er super lækker oven på skyr sammen med frugt, mhmmm. Håber at i vil prøve den af - Man kan nærmest bruge alle slags nødder og kerner, så det er bare med at prøve det af! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar