23.1.14

Sund og nem smoothie

I dag fik jeg fri lidt i 14 og tog direkte hjem fra skole. Min søster havde også lige fået fri, så vi satte os begge i køkkenet, tændte for musikken og hyggede. Vi sad der faktisk i mange timer, men det var super hyggeligt og afslappende. Jeg fik lavet mig en super lækker og sundsundsund smoothie, som jeg sad og nød på køkkenbordet. Læks, siger jeg. Jeg tænkte, at jeg ville give jer min selvlavede opskrift - Den er meget simpel:
Det eneste du skal bruge er: 
1 moden banan
Ca. 10 store frosne jordbær / en kop (Dette punkt er varierende, da det afhænger af hvor meget smoothien skal smage af jordbær) 
2 dl skyr
1/4 tsk vaniljesukker (ikke obligatorisk)
Evt. Muesli eller nødder som topping

Hvis man har lyst, kan man også bruge andre bær, som eks. hindbær eller bare blandede skovbær. Man kan også tilføje nødder. Det er i hvert fald en super sund smoothie, som jeg håber i vil få prøvet af, måske her i weekenden? Eller hvem ved, til morgenmad i morgen? Opskriften giver dig i hvert fald en masse vitaminer og proteiner, som er godt at starte dagen ud med. I det hele taget godt og vigtigt for alle måltider! Fortæl hvis i får den prøvet! 

1 kommentar: