3.7.13

Sunde pandekager!

Hej bloggen
Jeg er sikker på, at i alle har hørt om dem, til jer der ikke har, så handler det om de såkaldte "sunde pandekager" som mange blogger og poster om for tiden. Der er rigtig mange forskellige opskrifter, men jeg valgte at lave en fra iForm. Jeg lavede dem sammen med min søster her i mandags, tror jeg det var. Det var virkelig hyggeligt og resultatet blev også super godt. Nem og lækker snack/dessert - Kig med her!
Først til opskriften (1 portion):
2 æg
1/2 banan
1/2 tsk. kardemomme
1 tsk. kanel
1/2 tsk kokosolie (eller hvad du har til at stege i)

Det første du skal gøre, er at blande banan, kardemomme og kanel sammen. Det skal moses. Derefter hælder du æggene i og pisker det hele sammen. Simple as that!


Nu skal du egentligt bare igang med at lave pandekagerne. Så smæk hvilken som helst olie, som kan bruges til stegning, på panden og gå igang!

En god idé kan være at sætte de pandekager, du har lavet, i ovne ved svag varme eller luftvarme, så de kan holde sig lune!

Når du nu alligevel venter på pandekagerne, der steger, så gør dig selv en meeeega lækker tjeneste og skær noget frugt ud, som du kan spise til! Det fungerer SÅ godt til pandekagerne, og det erstatter dit behov for, at putte sukker på! :-) Jeg lavede kiwi, banan og fersken til. Mhmm.

 OG BUM - You've got it!

Jeg synes virkelig, at de blev gode! Næsten bedre end rigtige pandekager! Jeg synes, at det fungerer rigtig godt med banan-ingrediensen, som gør dem rigtig søde. Jeg synes ikke, at man behøver noget at putte noget på overhovedet! Men udover frugt, kunne nogle bær også være smækkert! 
Lad mig vide hvad i synes - Og skriv hvis i laver dem, eller har tips til opskriften eller tilbehør! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar