31.7.13

Keep it up

Åeh, har i det også bare vildt svært med at køre "den sunde stil" her i ferien! Jeg synes godt nok, at det er svært! Alle de is, grillmad, koldskål og lign. Jeg prøver så vidt muligt at gøre mit bedste med at spise sundt. Det er faktisk overraskende svært, men til gengæld vil jeg sige, at jeg synes frugt og grøntsager er laaaangt lækrere her om sommeren, så det får jeg spist en masse af! På min ferie i Italien spiste jeg heller ikke hvidt brød (gør jeg normalt heller ikke), MEGET få is (i forhold til hvad jeg plejer på ferier), ingen pizza (og det er endda pizza'ernes land!) og en masse fisk! Så okay gik det vel ;-) Bare hold hovedet koldt, tænk "Har jeg virkelig brug for den pizza??". En ide - til dem der er is-elskere ligesom moi, så nap en sodavandsis i stedet! Eller en yoghurtis? De er virkelig gode og er langt sundere en is lavet af fløde, men har samme konsistens! Du behøver ikke at totalt boycotte is, for det er kun sommer en gang om året, og den skal altså nydes! Glem nu ikke det ;-)
Som jeg sagde angående frugt og grøntsager, så udnyt da at det bare er super lækker frugt, vi har om sommeren! Lav en lækker smoothie og frugtskål til morgenmad. Eller spis evt. græskyoughurt eller skyr med blåbær, hindbær og jordbær! Mhm. Hvis du heller ikke har noget at lave i disse dage, så tag dig tid til at lave en omgang grovboller eller hvad ved jeg, bananpandekager - find opskriften her.
Jeg synes også, at det kan være svært, det med træning! Det lige at sige til sig selv "Nu tager du dig sammen", eller "Du kan sidde ved computeren senere, løb nu". Har i det også sådan? I så fald hvis jeg skal komme med lidt råd, så spring ud i det uden overhovedet at tænke over det! Læg dit træningstøj klar inden du går i seng om aftenen, så ligger det lige til at hoppe i næste morgen. Det synes jeg helt klart hjælper! For når jeg så har tøjet på, så føler jeg mig bundet til at skulle træne eller løbe! Hvis du er på ferie, syd på, og har pool, så sæt dig for eks. at svømme 10 baner hver gang du tager en dukkert. Eller hvis der er det, så deltag i Vandaerobic. Til dem der er super seje, så nap en løbetur! Men husk at drik MASSER af vand, pga. varmen!
Håber i kunne bruge det til noget! I må endelig stille mig spørgsmål eller skrive til mig angående det her med kost og motion, og selvfølgelig også alt mulig andet! ;-)

Min morgenmad forleden bestod af en nektarin, en halv af mine mors supersunde boller og et lille glas med skyr, honning, bananskiver og lidt havregryn drysset på toppen. Super lækkert! 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar